Otthon az idegenben

UBS: a munka, ami miatt itt vagyunk

2017. január 16. 14:50 - KicsiKitti

Sziasztok!

 

Megismertétek a várost és az első benyomásaimat. Gondolom szívesen hallanátok végre Gáborról és a munkahelyéről, hiszen úgyis amiatt vagyunk itt. A következő sorok tehát róla és az ő benyomásairól fognak szólni, az ő tollából:

Első benyomásaim a UBS-nél

Bár már január eleje óta itt vagyunk Londonban, a UBS-nél csak 9-én kezdtem. Az első nap délelőttje azzal telt, hogy kb. 80 másik emberrel végigjártuk a felvételi procedúrát, az úgynevezett induction-t. Igen, aznap 80 ember kezdett a UBS-nél. És állítólag minden héten van egy ilyen induction. Meséltek úgy általában a bankról (5500 alkalmazott Londonban, 60000 világszerte), de a hangsúly inkább a mi felelősségünkön volt. Hogy mi, mint a UBS alkalmazottjai, felelősek vagyunk a döntéseinkért, a vonatkozó törvények ismeretéért és betartásáért. Nagyon komolyan vették, és őszintén megmondom, sikerült egy kicsit rám ijeszteniük, amikor azt mondták, hogy voltak már olyan emberek, akiket elítéltek elektronikus csalás vádjával, mert bizalmas információkat küldtek egymásnak, és ez átment amerikai szervereken, ezért az ottani hatóság lecsapott rájuk, és 5 év börtönt kaptak. Meg figyelmeztettek minket, bennfentes kereskedés, vagy titkos adatokkal való visszaélés miatt is több év börtönre számíthatunk. Nyilván ez engem, mint egyszerű szoftvertesztelőt kevésbé érint, de akkor is durva dolog úgy köszönteni az újoncokat, hogy “14 év börtönt kapsz, ha nem vigyázol!”

Ezután a szívmelengető fogadtatás után megkaptuk a fényképes belépőkártyánkat, amit azalatt gyártottak le, amíg mi a jövőbeli börtönbüntetésünkről szóló előadást hallgattuk. Nem semmi hatékonyság! Ezután szabadon mehettünk a dolgunkra, én is átmentem a másik épületbe, amiről tudtam, hogy ott fogok dolgozni. Lehívtam Tony-t a portához, aki az egyik Projekt Manager, és nem mellesleg magyar – Márton az eredeti neve, de már évek óta mindenki Tony-nak szólítja. Közvetlen volt és laza, körbevezetett az irodában, bemutatott a magyar kollégáknak, és általánosságban is sok hasznos tanácsot kaptam tőle.

Nem kaptam saját számítógépet, egy speciális rendszer van náluk, virtuális számítógépek vannak tárolva a szervereken, és az asztaloknál csak egy monitor, egér és billentyűzet van, illetve egy kis doboz (IT-soknak: Thin Client) amivel rá tudunk csatlakozni a virtuális gépünkre. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy leülhetek bármelyik szabad asztalhoz, bejelentkezem, és voliá, ott van előttem a Windows asztal, a megnyitott programokkal, úgy, ahogy ott hagytam előző nap. Erre szükség is van, mert jelenleg helyhiány van az irodában, azaz nincs annyi asztal, ahány alkalmazott, így néhányunknak otthonról kell dolgoznia heti pár napot.

Visszatérve a UBS-re, nagyon komolyan veszik a biztonságot. Egyrészt belépni csak a fényképes belépőkártyával lehet, azzal nyitjuk ki magunknak a kaput, hasonlóan az oyster kártyához a metróban. Aztán a lifttel felmegyek arra az emeletre, ahol dolgozom, és ott megint a kártyával nyitom ki az ajtót. Kifelé jövet nem kell kártya, de nincs rajta kilincs sem. Ahhoz hogy kinyíljon az ajtó, odatartom a kezem egy érzékelőhöz, ami a kezem melegét érzékeli, és oldja az ajtó zárját. Hőre működik, ezt alá tudom támasztani, mert forró kávéspohár is nyitja. :D Aztán van egy smart card, amit a billentyűzeten lévő nyílásba kell bedugni, ezzel és a jelszavam megadásával azonosítom magam, hogy be tudjak lépni a gépemre. Aztán kaptam vagy 15 online tréninget, amikre 30 napom van, hogy elvégezzem őket. Az első hármat már megcsináltam, ezek egészségügyi, tűzvédelmi, ill. informatikai biztonsági tréningek voltak. Gondolom a maradékban lesz arról szó, hogy hogyan tudom elkerülni, hogy 14 évre bekaszlizzanak. Remélem.

Az újdonságok itt még nem érnek véget. Mivel egy részvénykereskedési szoftvert fogok tesztelni, így meg kell tanulnom a részvény és értékpapír kereskedelem alapjait. Egész héten rátákról, kollaterálisokról, kockázatról és jegyzési értékről tanultam, csak úgy zsongott a fejem. Az utóbbi három napom úgy éreztem magam, mintha egy gyorstalpalón kéne elvégeznem mindazt, amit a közgazdász egyetemisták évek alatt tanulnak meg. De alapvetően egy érdekes és izgalmas terület, csak nagyon új számomra.

Szóval a UBS nagyon más, mint az eddigi projekt tapasztalataim, de az emberek segítőkészek és a terület is nagyon izgalmas, sokat fogok script-ekkel és adatbázisokkal dolgozni, ami előrelépés, de legalábbis változatosság az eddigi feladataimhoz képest, úgyhogy lelkes vagyok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztimennianglia.blog.hu/api/trackback/id/tr7012130359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása