Otthon az idegenben

Összefoglalás

2017. október 11. 15:09 - KicsiKitti

Most jutottam el arra szintre, hogy rájöjjek, hogy tényleg mennyire fontos a kiejtés az angolban, nem is gondoltam volna.

Többször belebotlottam már abba, hogy nem értettem, hogy mit kérnek a kiejtés miatt. Pl. amikor azt mondja, hogy kukumber, a kjukámbör helyett (cucumber). Vagy papírt kér a paprika helyett (paper, pepper), ez a magyarban egyáltalán nem számít problémának, mert teljesen más szavunk van mindkettőre. Ők pl. a paprikát és a borsot teljesen ugyanúgy mondják (pepper, pepper), a papír is hasonló szó, csak máshogy ejtik.

Sok más szónak is elnyelik a felét, pl. leisz (lettuce, saláta), tomáo (tomato, paradicsom), voör (water, víz). Érdekes, hogy a szó elején lévő "T" annyira hangsúlyos, hogy szinte "cs"-nek ejtik, pl. true, train, tuna Tuesday, tube (ty-vel)  A szó közepén lévő "T" betűt, pedig elnyelik. A kedvencem pedig, amit órán tanultunk, úgy írják: He laughted at her. És így ejtik: Hi laftetö.

Hétfőn előléptettek tréniből Krisztivé (vagyis Kristy-vé). Kaptam új névkártyát, és most már nem gyakornok van rajta, hanem a nevem.  Úgyhogy valószínű maradhatok, vége a betanítási időszaknak. Igazából csak attól félek, hogy most már nehogy rám akarja bízni a reggeli műszakot, mert azt nem akarom csinálni. Nem a koránkelés miatt, sokkal inkább azért, mert egyedül kell lenni és mi van, ha nem értek valamit? Ha egyedül vagyok akkor nem tudok kitől segítséget kérni, és nem mindig értem, hogy mit akarnak. Lassan már mindent tudok, de még mindig vannak új dolgok, amik meglepetést okoznak, ha olyat kérnek, amiről gőzöm sincs mi az, és ez eléggé gázos. Már több, mint egy hónapja ott dolgozok, lassan már két hónapja lesz. Kicsit már könnyebb azért, de fizikailag még mindig megterhelő. Gondolkodnom nem kell annyit, de azért  még mindig kell sokat koncentrálnom.

 

207 nap alatt befejeztem a Duolingot. Ez az a telefonos program, amiről már korábban írtam, hogy azon kezdtem el angolul tanulni. Jó kis program, nagyon ajánlom azoknak, akik szeretnének angolul tanulni és kezdő szinten vannak. Ez átveszi az összes igeidőt és gyakoroltatja azt. 

Szólj hozzá!
Címkék: munka

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztimennianglia.blog.hu/api/trackback/id/tr2712940887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása