Otthon az idegenben

Ismerősök, bank és miegymás...

2017. január 19. 13:58 - KicsiKitti

Valahányszor jövünk-megyünk az utcán, mindig valamelyik magyarországi ismerőst véljük felfedezni egy-egy arcban. Természetesen nem ő az, csak az agyunk összerak itt egy-két ismerőst nekünk.

 

Voltunk a bankban nekem is bankkártyát igényelni. És én még azt hittem, hogy nálunk jól bánnak az ügyfelekkel a bankokban... Az ajtóban 3 ember állt várva az ügyfeleket. Bekísértek egy helyre, ahol le lehetett ülni, kávéval, teával kínáltak. Utána jött az ügyintéző, bemutatkozott, kezet fogott mindkettőnkkel és a helyére kísért bennünket. Az 1 órás ott tartózkodásunk alatt csak 4-szer kérdezte meg, hogy kérünk-e kávét, teát, vizet. Nálunk az ingyen kávéra nem telik....

Furcsa hely ez nekünk külföldieknek, elmaradottaknak. Beszéltem már arról, hogy sok a szabály, amit be is szoktak tartani, legalábbis az ügyintézők mindenképpen. A napokban felkerült az internetre a instagram bejegyzés egy külföldön élő magyar srácról, ami eléggé megosztotta az olvasók véleményét. Én meg tudom érteni, időnként én is így érzek. Legszívesebben hagynám az egészet, csak én nem vagyok elég bátor, hogy a világgal is közöljem, hogy lázadni akarok. Én csak kiélem a dühömet egy kis kiabálással, aztán elfelejtem az egészet. Nézzük meg miről van szó, ha még nem láttad volna: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/minden-letezo-szabalyt-megszeg-ez-a-londonban-elo-magyar-srac/

Nagy-Britannia, sok szabály, sok turista. Vajon mindenki betartja? Naponta kb. 40 millió turista megfordul Londonban. Szerintem nem mindenki veszi figyelembe a kiírásokat, főleg úgy, ha nem is mindenki beszéli az itteni nyelvet. Tömegek vannak egy-egy helyen, ahol mindenki csak azzal foglalkozik, hogy minél jobb képet készítsen az Iphone-jával, senki nem azzal foglalkozik, hogy van-e tábla vagy nincs. Több országból, különböző kultúrából jönnek ide emberek és egyesek még azt sem tudják hogy kell viselkedni egy másik országban, mert nem ehhez van szokva otthon. Ha csak pár napra, vagy 1 hétre jön, akkor még nincs is elég ideje beilleszkedni. Ne értsetek félre, nem védeni akarom Milánt, (amúgy sem ismerem) csak szeretném a véleményem kifejteni. Aki máshogy vélekedik róla, az az ő véleménye. Ez az enyém. Igen, vannak akik ezt viccesnek találják, hogy lefényképezik magukat, ahogy épp szabályt sértenek, aztán felteszik az internetre. Szerintem nem arról van szó, hogy mindig szabályt sért, inkább csak látta benne egy poénnak a lehetőségét, és gyorsan élt is vele. Nem mintha nem készülne róla naponta több száz fotó amerre jár, a szinte minden villanyoszlopra kihelyezett kamerával. Ha akarják, úgyis utolérik, hogy megbüntessék. Mindenesetre ez már nem a mi dolgunk. Ő vállalta ezt a kockázatot, neki kell meglakolni érte, nem nekünk.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztimennianglia.blog.hu/api/trackback/id/tr3612131059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása